Forum www.kijwoko.fora.pl Strona Główna www.kijwoko.fora.pl
Młot na złodziei
 
 FAQFAQ   SzukajSzukaj   UżytkownicyUżytkownicy   GrupyGrupy   GalerieGalerie   RejestracjaRejestracja 
 ProfilProfil   Zaloguj się, by sprawdzić wiadomościZaloguj się, by sprawdzić wiadomości   ZalogujZaloguj 

Aleksy: projekt Konstytucji Narodowej
Idź do strony Poprzedni  1, 2, 3, 4, 5, 6  Następny
 
Napisz nowy temat   Odpowiedz do tematu    Forum www.kijwoko.fora.pl Strona Główna -> Własne pomysły
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Aleksy




Dołączył: 09 Cze 2011
Posty: 1433
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/5

PostWysłany: Nie 6:32, 18 Gru 2011    Temat postu:

Dlatego zamieściłem fragment z Konstytucji Michalkiewicza i 5 poprawki.

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Aleksy




Dołączył: 09 Cze 2011
Posty: 1433
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/5

PostWysłany: Śro 21:19, 21 Gru 2011    Temat postu:

Thorvoy napisał:
Zanim ustalimy te 5%, ustalone, jak sądzę, na intuicję, byłoby dobrze przeprowadzić jakieś konsultacje z ekonomistami.
Czy państwo może nie mieć deficytu budżetowego? Hiszpania Zapatero w tym roku ma go na poziomie ok. 11%. Gdy umierał gen. Franco, deficyt budżetowy tego kraju wynosił zero – nie było deficytu. Dlaczego? Ano dlatego, że nie było w tym kraju demokracji i nie było partii socjalistycznej wygrywającej wybory za pomocą demagogii.

[link widoczny dla zalogowanych]


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Thorvoy
Administrator



Dołączył: 30 Sty 2011
Posty: 1845
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/5

PostWysłany: Śro 21:37, 21 Gru 2011    Temat postu:

Wiesz, przekładam to na codzienne życie. Wiesz, że czasem ludzie biorą kredyt, bo to im się w przyszłości opłaci. Grunt to brać go z głową i racjonalnie inwestować, a nie przepierniczać kasę na bzdury, a potem z pustymi kieszeniami i bez perspektyw martwić się o spłatę.

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Aleksy




Dołączył: 09 Cze 2011
Posty: 1433
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/5

PostWysłany: Śro 21:43, 21 Gru 2011    Temat postu:

Tyle, że różnica jest taka, że ryzykowne inwestowanie swojej kasy dopuszczasz, ale publicznej już nie.

Post został pochwalony 0 razy

Ostatnio zmieniony przez Aleksy dnia Śro 21:43, 21 Gru 2011, w całości zmieniany 1 raz
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Thorvoy
Administrator



Dołączył: 30 Sty 2011
Posty: 1845
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/5

PostWysłany: Śro 21:48, 21 Gru 2011    Temat postu:

Nie mówię o ryzykownym inwestowaniu. Czasem trzeba zaciągnąć dług, by zakupić coś, bez czego by się zdechło z głodu. Różnie bywa, dlatego właśnie wolałbym ustalić pewien niewielki limit zadłużenia.

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Aleksy




Dołączył: 09 Cze 2011
Posty: 1433
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/5

PostWysłany: Śro 22:06, 21 Gru 2011    Temat postu:

Tak, niekiedy też trzeba wydać obligacje na kilka miesięcy, bo np. większość wydatków budżetowych jest w okresie zimowym, ale większość dochodów w okresie letnim. Czasem też trzeba coś zafundować, dlatego dałem taki 5%, bo jakieś 90 mld zł to dość duża suma, tym bardziej przy ograniczeniu wydatków, więc budżet państwa też nie przekraczałby pewno tej sumy.

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Thorvoy
Administrator



Dołączył: 30 Sty 2011
Posty: 1845
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/5

PostWysłany: Śro 22:46, 21 Gru 2011    Temat postu:

Rozumiem. Tylko, że wciąż wydaje mi się, że bardziej konkretną sumę powinien wyliczyć jakiś ekonomista.

Przy okazji: właśnie popełniam tysięczny post w tym miesiącu. Trzeba to uczcić, idę na fajkę.


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Aleksy




Dołączył: 09 Cze 2011
Posty: 1433
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/5

PostWysłany: Śro 22:47, 21 Gru 2011    Temat postu:

Proponuję ci wybrać jakieś miejsce publiczne Razz

PS> Jak obliczyłeś, ze nr 1000?


Post został pochwalony 0 razy

Ostatnio zmieniony przez Aleksy dnia Śro 22:48, 21 Gru 2011, w całości zmieniany 1 raz
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Thorvoy
Administrator



Dołączył: 30 Sty 2011
Posty: 1845
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/5

PostWysłany: Śro 22:51, 21 Gru 2011    Temat postu:

Na stronie głównej, na samym dole w ramce "Kto jest na forum" masz malutki napis "Statystyki". Znajduje się pośrodku ramki od lewej strony. Klikasz, czekasz na załadowanie strony i dalej klikasz zakładkę "Nowe posty".

Nie MÓJ tysięczny wpis, tylko tysięczny w ogóle. Ale ja go popełniłem, ha!


Post został pochwalony 0 razy

Ostatnio zmieniony przez Thorvoy dnia Śro 22:52, 21 Gru 2011, w całości zmieniany 1 raz
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Aleksy




Dołączył: 09 Cze 2011
Posty: 1433
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/5

PostWysłany: Śro 0:03, 08 Lut 2012    Temat postu:

Rozdział I
ZASADY KARDYNALNE

Art. 1.

Rzeczpospolita Polska jest państwem suwerennym, a jej terytorium jest niepodzielne.

Art. 2.
1. Wszyscy są wobec prawa równi, zastrzeżeniem iż podmioty polskie mogą być uprzywilejowane w stosunku do podmiotów obcych.
2. Każdy, kto posiada obywatelstwo polskie lub wojewódzkie, ma prawo:
- 1) swobodnie decydować o swym życiu, nie wyłączając prawa do działania na swą szkodę, z zastrzeżeniem iż nie może to naruszać cudzych praw i wolności,
- 2) swobodnie zawierać umowy, jeżeli nie wiążą się one z czynem zabronionym,
- 3) swobodnie decydować o swej tożsamości, wyznaniu i sumieniu,
- 4) do swobody wypowiedzi i przekonań,
- 5) do życia, wolności, własności, prywatności i nietykalności,
- 6) do obrony przed zagrożeniami, nie wyłączając prawa do nabywania, posiadania i używania broni,
- 7) do posiadania rodziny oraz wychowania dzieci zgodnie ze swymi przekonaniami i na własną odpowiedzialność,
- 8.) robić wszystko to co nie jest przez prawo zakazane.
3. Zawieszenie lub ograniczenie konstytucyjnych praw i wolności może nastąpić w stosunku do osób, których wolność jest ograniczona w związku z:
- 1) przynależnością do Domu Panującego (rodziny królewskiej) lub dworu królewskiego,
- 2) pełnieniem urzędu lub innej służby publicznej, a także zobowiązaniem do zachowania tajemnicy publicznej,
- 3) przebywaniem na obszarze przeznaczonym do wykonywania władzy państwowej,
- 4) małoletnością,
- 5) uznaniem przez sąd ich niezdolności do decydowania o swym życiu,
- 6) uznaniem przez sąd ich winy w sprawie dotyczącej czynu zabronionego.

Art. 3.
1. Ekstradycja obywatela polskiego jest zakazana.
2. Obywatelem wojewódzkim może być jedynie obywatel polski.
3. Obywatel polski przebywając na terytorium województwa, którego nie jest obywatelem, korzysta z praw i wolności przysługujących obywatelom tegoż województwa, z wyjątkiem praw wyborczych.

Art. 4.
1. Barwami Rzeczypospolitej Polskiej są kolory biały i czerwony.
2. Godłem Polski jest wizerunek Orła Białego w koronie na czerwonym polu.
3. Hymnem Polski jest Mazurek Dąbrowskiego.

Rozdział II
ŹRÓDŁA PRAWA

Art. 5.

1. Podstawę prawno-ustrojową dla Rzeczypospolitej Polskiej stanowi Konstytucja.
2. Źródłami powszechnie obowiązującego prawa w Polsce są również:
- 1) ustawy organiczne, umowy ratyfikowane, ustawy zwykłe i rozporządzenia,
- 2) na obszarze działania organów, które je ustanowiły, akty prawa miejscowego.

Art. 6.
Warunkiem wejścia w życie aktów urzędowych jest ich ogłoszenie.

Art. 7.
1. Rzeczpospolita Polska jest monarchią, opartą na rządach prawa.
2. System prawny Polski opiera się na prawie rzymskim.

Rozdział III
WŁADZA KRÓLEWSKA

Art. 8.

1. Król:
- 1) stoi na czele Rzeczypospolitej Polskiej, sprawując władzę zwierzchnią i bezpośrednią w sprawach właściwych dla władzy państwowej i wojewódzkiej,
- 2) wydaje dekrety z mocą ustawy i inne akty urzędowe oraz stosuje prawo veta do wszelkich aktów urzędowych,
- 3) ratyfikuje, zawiera i wypowiada umowy, w których stroną jest Rzeczpospolita Polska,
- 4) ponosi odpowiedzialność wyłącznie przed historią i własnym sumieniem, z zastrzeżeniem iż może jako osoba prywatna ponosić odpowiedzialność ekonomiczną,
- 5) nie może kandydować w wyborach do organów publicznych.
2. Król w ramach swych kardynalnych prerogatyw:
- 1) określa kierunki polityki wewnętrznej i zagranicznej Polski,
- 2) rozstrzyga spory, dokonuje rehabilitacji, ogłasza amnestie i abolicje oraz stosuje prawo łaski,
- 3) nadaje obywatelstwo polskie,
- 4) sprawuje kontrolę i zwierzchnictwo nad organami publicznymi oraz nad siłami zbrojnymi, służbami specjalnymi i innymi służbami bezpieczeństwa,
- 5) dba o interes narodowy Polski,
- 6) decyduje w sprawach Domu Panującego, dworu królewskiego i sukcesji, włącznie z wyborem dziedzica tronu,
- 7) nadaje szlachectwo, tytuły, ordery i odznaczenia,
- 8.) stoi na straży praworządności.

Art. 9.
1. Opustoszenie tronu następuje wskutek śmierci Króla lub wydania przezeń dobrowolnego aktu abdykacji.
2. Jeżeli Król trwale lub czasowo nie może pełnić swych obowiązków, a także gdy sam tak postanowi, zostaje ustanowiona regencja.
3. Król może przekazać część swych zadań i kompetencji innej osobie lub organowi publicznemu.

Art. 10.
W czasie gdy tron należy do kobiety wszelkie przepisy stosuje się odpowiednio.

Rozdział IV
WŁADZA USTAWODAWCZA

Sejm

Art. 11.

1. Izba Poselska składa się z posłów wybieranych w wyborach wolnych, równych, tajnych i bezpośrednich.
2. Prawa wyborcze do Izby Poselskiej posiadają obywatele polscy spełniający wymagania ustawowe.

Art. 12.
1. Pierwsze posiedzenie Izby Poselskiej zwołuje Król, na ręce którego posłowie składają ślubowanie. Odmowa złożenia ślubowania oznacza zrzeczenie się mandatu.
2. Pozostałe posiedzenia Izby Poselskiej zwołuje Marszałek.

Art. 13.
Posłowie i senatorowie korzystają z immunitetu.

Art. 14.
Nie można być jednocześnie posłem i senatorem, ani łączyć tych urzędów ze sprawowaniem jakiegokolwiek innego urzędu publicznego oraz z czynną służbą wojskową lub policyjną.

Art. 15.
Obrady Izby Poselskiej są jawne. Izba może uchwalić tajność obrad w przypadkach określonych w drodze ustawy.

Art. 16.
Sejm za zgodą Króla podejmuje decyzje o wypowiedzeniu wojny, zawarciu rozejmu i ratyfikacji traktatu pokojowego.

Art. 17.
1. Art. 12 i 15 stosuje się odpowiednio w stosunku do Senatu.
2. Art. 15 stosuje się odpowiednio w stosunku do Sejmu (izb połączonych).

Ustawodawstwo

Art. 18.

1. Ustawy uchwala Sejm lub wspólnie Izba Poselska i Senat.
2. Po uchwaleniu ustawy jest ona przedkładana Królowi, który może:
- 1) zatwierdzić ustawę,
- 2) odrzucić ustawę,
- 3) przekazać ustawę do ponownego rozpatrzenia.
3. Po zatwierdzeniu ustawy jest ona przedkładana Sądowi Najwyższemu z wnioskiem w sprawie zgodności ustawy z Konstytucją i innymi aktami urzędowymi, mającymi pierwszeństwo przed ustawą, a także wykrycia możliwych kolizji prawnych.

Referendum

Art. 19.

Obywatele polscy, mający prawo wybierania do Izby Poselskiej, mogą decydować w referendach i innych formach demokracji bezpośredniej o sprawach dotyczących Rzeczypospolitej Polskiej.

Rozdział V
WŁADZA WYKONAWCZA

Art. 20.

1. Ministrowie sprawują władzę wykonawczą w imieniu i z nadania Króla.
2. Akty urzędowe, wydane przez Króla, nabierają mocy prawnej po uzyskaniu kontrasygnaty właściwego ministra, który ponosi za nie odpowiedzialność.

Rozdział VI
WŁADZA SĄDOWNICZA

Art. 21.

Sędziowie:
- 1) pozostają na swym urzędzie, dopóki sprawują go nienagannie,
- 2) otrzymują uposażenie za swą służbę,
- 3) są niezawiśli i korzystają z immunitetu,
- 4) orzekają w imieniu Rzeczypospolitej Polskiej.

Art. 21a.
W drodze ustawy mogą być powołane sądy wyższe (państwowe), będące instancjami pośrednimi między sądami niższymi (wojewódzkimi) i Sądem Najwyższym.

Art. 22.
1. Sędziów do Sądu Najwyższego powołują wspólnie Król, Izba Poselska i Senat.
2. Sąd Najwyższy:
- 1) orzeka w sprawach, w których Rzeczpospolita Polska jest stroną,
- 2) orzeka w sprawach, w których stroną jest więcej niż jedno województwo,
- 3) orzeka w sprawach, w których stroną jest Król lub inny członek Domu Panującego,
- 4) orzeka w sprawach dotyczących zbrodni przeciwko Polsce,
- 5) orzeka w sprawach przeciwko najwyższym urzędnikom państwowym,
- 6) orzeka o opustoszeniu tronu i innych najwyższych urzędów państwowych,
- 7) orzeka o trwałej lub tymczasowej niezdolności Króla i innych najwyższych urzędników państwowych do pełnienia swych obowiązków,
- 8.) orzeka w sprawach konstytucyjnych i innych, określonych w drodze ustawy.
3. Orzeczenia Sądu Najwyższego mają moc powszechnie obowiązującą.

Rozdział VII
ORGANIZACJA TERYTORIALNA

Art. 23.

Ustrój administracyjny Rzeczypospolitej Polskiej opiera się na decentralizacji władzy publicznej.

Art. 24.
1. Podstawę organizacji terytorialnej Rzeczypospolitej Polskiej stanowi województwo.
2. Samodzielność województw jest przedmiotem szczególnej ochrony prawa.
3. Tworzenie i likwidowanie województw oraz zmiana ich granic nie może odbywać się bez zgody Króla i właściwych miejscowo obywateli wojewódzkich.

Art. 25.
1. Podstawę prawno-ustrojową dla województwa stanowi jego statut organiczny, będący aktem urzędowym z mocą ustawy organicznej.
2. Zmiana statutu organicznego następuje w trybie przezeń określonym i za zgodą Króla.

Art. 26.
1. Dla władzy państwowej zastrzeżone są:
- 1) ustawodawstwo o stosunkach międzynarodowych, z zastrzeżeniem iż na województwa nie mogą być nałożone zobowiązania międzynarodowe, w sprawach dla ich ustawodawstwa zastrzeżonych, wbrew ich woli,
- 2) ustawodawstwo o obronie i siłach zbrojnych, o wywiadzie i kontrwywiadzie wojskowym oraz o sprawach pokoju i wojny,
- 3) ustawodawstwo o ogólnopolskim systemie bezpieczeństwa wewnętrznego,
- 4) ustawodawstwo o granicach państwowych,
- 5) ustawodawstwo celne,
- 6) ustawodawstwo o powszechnym języku urzędowym,
- 7) ustawodawstwo o organach państwowych oraz na obszarach podlegających ich bezpośredniej jurysdykcji,
- 8.) ustawodawstwo o Królu i w sprawach bezpośrednio powiązanych,
- 9) ustawodawstwo o obywatelstwie polskim i o udziale obywateli polskich w sprawowaniu władzy państwowej,
- 10) ustawodawstwo o systemie miar i wag oraz o czasie i kalendarzu urzędowym,
- 11) ustawodawstwo o systemie walutowym i bankowym,
- 12) ustawodawstwo patentowe i o ochronie własności intelektualnej,
- 13) ustawodawstwo o symbolice państwowej,
- 14) ustawodawstwo o statystyce państwowej i międzynarodowej.
2. Województwa, w swych statutach organicznych, mogą zastrzec dla swego ustawodawstwa sprawy nieokreślone w ust. 1.
3. W drodze ustawy państwowej ustawodawstwo wojewódzkie może być dopuszczone do regulacji spraw zastrzeżonych dla ustawodawstwa państwowego.
4. W drodze ustawy wojewódzkiej ustawodawstwo państwowe może być dopuszczone do regulacji spraw zastrzeżonych dla ustawodawstwa wojewódzkiego.
5. W stosunku do ust. 3 i 4 stosuje się odpowiednio umowy ratyfikowane między władzą państwową i wojewódzką.

Art. 27.
1. Województwa mają prawo przystępowania do polskich i międzynarodowych zrzeszeń społeczności regionalnych i lokalnych oraz do współpracy i zawierania umów ze społecznościami regionalnymi i lokalnymi Rzeczypospolitej Polskiej i innych państw.
2. Przepis ust. 1 stosuje się także w stosunku do jednostek samorządu terytorialnego, działających w województwie.

Rozdział VIII
FINANSE I GOSPODARKA


Art. 28.
1. Bezwzględna wartość długów i innych zobowiązań finansowych Skarbu Państwa i innych państwowych podmiotów publicznych nie może przekraczać 5% wartości gospodarki polskiej.
2. Bezwzględna wartość długów i innych zobowiązań finansowych skarbów miejscowych i innych miejscowych podmiotów publicznych nie może przekraczać 10% wartości właściwej gospodarki wojewódzkiej.

Art. 29.
Zasady dotyczące rozliczeń finansowych między skarbem wojewódzkim i Skarbem Państwa określa się w statucie organicznym województwa lub umowie ratyfikowanej między władzą państwową i wojewódzką.

Art. 30.
1. Podstawę ustroju gospodarczego Rzeczypospolitej Polskiej stanowi liberalna gospodarka kapitalistyczna, z zastrzeżeniem iż w drodze ustawy państwowej niektóre województwa mogą być upoważnione do posiadania innego ustroju gospodarczego.
2. Zakazane jest opodatkowanie pracy i innych form wzbogacania, chyba że odmienny ustrój gospodarczy województwa, o którym mowa w ust. 1, dopuszcza takowe opodatkowanie.

Rozdział IX
STANY NADZWYCZAJNE

Art. 31.

1. W sytuacjach szczególnych zagrożeń, jeżeli zwykłe środki konstytucyjne są niewystarczające, może być wprowadzony stan nadzwyczajny. W drodze ustawy mogą być określone rodzaje stanów nadzwyczajnych.
2. W czasie stanu nadzwyczajnego organy publiczne mają obowiązek działać na rzecz jak najszybszego przywrócenia normalnego działania Rzeczypospolitej Polskiej.
3. W drodze ustawy określa się zasady działania Polski w czasie poszczególnych stanów nadzwyczajnych.
4. W czasie stanu nadzwyczajnego, na podstawie przepisów ustaw, mogą być zawieszone lub ograniczone art. 2, 6, 7 (ust. 2), 19, 22 (ust. 2 pkt 1), 24 (ust. 2), 27-30.
5. Akty urzędowe wydane w czasie stanu nadzwyczajnego tracą moc prawną, jeżeli w okresie od 30 do 120 dni od zakończenia stanu nadzwyczajnego nie zostaną ponownie zatwierdzone.
6. W czasie stanu nadzwyczajnego oraz w ciągu roku od jego zakończenia nie mogą być zmienione Konstytucja, ustawy organiczne, umowy ratyfikowane oraz przepisy o stanach nadzwyczajnych, ani złożone projekty ich zmiany.
7. W czasie stanu nadzwyczajnego oraz w ciągu 6 miesięcy od jego zakończenia nie może być zarządzone lub przeprowadzone referendum, ani wybory do organów publicznych, na obszarze działania których obowiązywał stan nadzwyczajny, a kadencje tych organów ulegają odpowiedniemu przedłużeniu.

Rozdział X
ZMIANA KONSTYTUCJI

Art. 32.

1. Projekt ustawy o zmianie Konstytucji może złożyć Król, Izba Poselska, Senat i grupa co najmniej 350 000 obywateli, mających prawo wybierania do Izby Poselskiej.
2. Zmiana Konstytucji następuje w drodze ustawy uchwalonej w jednakowym brzmieniu przez Izbę Poselską większością co najmniej 3/4 głosów ogólnej liczby posłów oraz Senat większością co najmniej 3/4 głosów ogólnej liczby senatorów.
3. Po przyjęciu ustawy o zmianie Konstytucji stosuje się art. 18 ust. 2, a następnie przedkłada się ją województwom do ratyfikacji. Ustawa nie może być zatwierdzona w czasie trwania regencji, ani w okresie do 4 lat po jej zakończeniu.
4. Ratyfikacja przez województwo ustawy o zmianie Konstytucji może nastąpić za panowania Króla, który ustawę zaakceptował. Ratyfikacja następuje w referendum wojewódzkim, w którym za ratyfikacją ustawy musi opowiedzieć się co najmniej 3/5 obywateli biorących udział w referendum. Do czasu ogłoszenia ustawy, każdemu województwu, które ją uprzednio ratyfikowało, przysługuje prawo jej wypowiedzenia.
8. Ustawa o zmianie Konstytucji wchodzi w życie w czasie przez siebie określonym, nie wcześniej jednak niż 10 lat po jej ogłoszeniu, co następuje bezzwłocznie po ratyfikowaniu jej przez wszystkie województwa.


Post został pochwalony 0 razy

Ostatnio zmieniony przez Aleksy dnia Pon 5:55, 13 Lut 2012, w całości zmieniany 38 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
LukaCieWylooka




Dołączył: 15 Kwi 2011
Posty: 59
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/5

PostWysłany: Śro 0:35, 08 Lut 2012    Temat postu:

Projekt robi dobre wrażenie, ale mam kilka zastrzeżeń:
- słabo określony tryb ustawodawczy,
- wybory do IP powinny być jeszcze wolne, nie sądzisz? Wink i koniecznie JOW-y
- słabo określone kompetencje organów państwa, tu trzeba by przyjąć zasadę domniemania kompetencji (Król,parlament)
- co oznacza że sędziów SN powołują Król, izba i senat? po ilu? w jakim trybie?
- kto zarządza referendum?
- co oznacza że sędziowie pozostają na urzędzie puki sprawują go nienagannie? kto o tym orzeka? jakie są przesłanki do stwierdzenia, że należy usunąć sędziego?
- no i ja zakazałbym zaciągania długów przez państwo
Ponadto jakoś nie jestem przekonany do monarchii


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Aleksy




Dołączył: 09 Cze 2011
Posty: 1433
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/5

PostWysłany: Śro 1:03, 08 Lut 2012    Temat postu:

Cytat:
Projekt robi dobre wrażenie, ale mam kilka zastrzeżeń:
- słabo określony tryb ustawodawczy,
- wybory do IP powinny być jeszcze wolne, nie sądzisz? Wink i koniecznie JOW-y
- słabo określone kompetencje organów państwa, tu trzeba by przyjąć zasadę domniemania kompetencji (Król,parlament)
- co oznacza że sędziów SN powołują Król, izba i senat? po ilu? w jakim trybie?
- kto zarządza referendum?
- co oznacza że sędziowie pozostają na urzędzie puki sprawują go nienagannie? kto o tym orzeka? jakie są przesłanki do stwierdzenia, że należy usunąć sędziego?
- no i ja zakazałbym zaciągania długów przez państwo
Ponadto jakoś nie jestem przekonany do monarchii
1) Właśnie o to chodziło, żeby był słabo określony. Od tego będą właściwe ustawy, by to uregulować.
2) A co to są wybory wolne? A JOW zostawiam ustawom, choć też go popieram.
3) Tak jak, np. z Prezydentem w USA. Konkretne regulacje zostawiam ustawom organicznym.
4) W liczbie i trybie określonych w ustawie organicznej o Sądzie Najwyższym.
5) Ten kogo ustanowi ustawa organiczna o bezpośrednim udziale obywateli w sprawowaniu władzy państwowej, choć mógłbym to dać izbom i Królowi, ale czy to niezbędne dla działania królestwa?
6) Też ustawa organiczna lub ustawa wojewódzka (zależy od właściwości). W Konstytucji USA jest identycznie.
7) Czasem dług jednak jest potrzebny, choćby na reformy.
Cool Monarchia jest super.


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
LukaCieWylooka




Dołączył: 15 Kwi 2011
Posty: 59
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/5

PostWysłany: Śro 11:20, 08 Lut 2012    Temat postu:

No to się wszystko wyjaśniło. Ja myślę, że z dużo zostawiasz do regulacji ustawowej.

Dług wcale nie jest potrzebny, chyba, że lewicy do przekupywania wyborców zasiłkami i innymi "świadczeniami społecznymi". Reformy to robi się poprzez cięcia wydatków, prywatyzację i jeśli trzeba tymczasowe podatki.

Na czas wojny po prostu podnosi się podatki i tnie wydatki poza wojskiem, obywatele mają czuć, że wojna to nie zabawa i kosztuje.

Wybory wolne - ty decydujesz na kogo głosujesz


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Thorvoy
Administrator



Dołączył: 30 Sty 2011
Posty: 1845
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/5

PostWysłany: Śro 15:00, 08 Lut 2012    Temat postu:

Monarchia pełną gębą.

Cóż, sam zdążyłem się zarazić królolubstwem (Aleksy i JKM, a niech Was!), ale obawiam się, że większość społeczeństwa potraktuje projekt nowego ustroju jako niepoważną fanaberię.

Przydałoby się więcej osób do dyskusji. Chciałbym poznać wszystkie "za" i "przeciw".


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Aleksy




Dołączył: 09 Cze 2011
Posty: 1433
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/5

PostWysłany: Śro 17:59, 08 Lut 2012    Temat postu:

LukaCieWylooka,
1) uznaję, że Konstytucja powinna zawierać podstawowe minimum, by za jakieś 100 lat nie trzeba było dawać nowej. Po prostu zmieni się prawo organiczne.
2) niekiedy jednak jest potrzebne by wydawać ponad dochody by przeprowadzić reformy, np. wzmocnienie granic, usunięcie obcych agentów, etc. Można by coś takiego ograniczyć, ale raczej bym nie dawał 0%, a podnoszenie podatków może spowodować niepokoje społeczne.
3) czyli nie znaczy to: powszechne?

Thorvoy, monarchii nie wprowadza się przez referendum, lecz przez zamach stanu.


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Wyświetl posty z ostatnich:   
Napisz nowy temat   Odpowiedz do tematu    Forum www.kijwoko.fora.pl Strona Główna -> Własne pomysły Wszystkie czasy w strefie EET (Europa)
Idź do strony Poprzedni  1, 2, 3, 4, 5, 6  Następny
Strona 4 z 6

 
Skocz do:  
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach

fora.pl - załóż własne forum dyskusyjne za darmo
Powered by phpBB © 2001, 2005 phpBB Group
Regulamin