Forum www.kijwoko.fora.pl Strona Główna www.kijwoko.fora.pl
Młot na złodziei
 
 FAQFAQ   SzukajSzukaj   UżytkownicyUżytkownicy   GrupyGrupy   GalerieGalerie   RejestracjaRejestracja 
 ProfilProfil   Zaloguj się, by sprawdzić wiadomościZaloguj się, by sprawdzić wiadomości   ZalogujZaloguj 

Matura dla każdego
Idź do strony Poprzedni  1, 2, 3, 4, 5, 6  Następny
 
Napisz nowy temat   Odpowiedz do tematu    Forum www.kijwoko.fora.pl Strona Główna -> Własne pomysły
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
ShadowPrimeMinister




Dołączył: 13 Lut 2011
Posty: 424
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 2 razy
Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Toruń

PostWysłany: Nie 20:40, 12 Cze 2011    Temat postu:

A co po takich 'technikum ogólnym'? I w takim razie po co kończyć np. 'technikum historyczne ogólne', skoro nie będzie w nim przedmiotów specjalizujących, jak dobrze rozumiem? Czym to się będzie różniło od Liceum profilowanego historycznego po za tym, że będzie rok krócej?

Nie uważasz, że to zbyt duża rewolucja? Że może być tak jak z gimnazjami?


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
farrel




Dołączył: 09 Kwi 2011
Posty: 103
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Toruń

PostWysłany: Nie 20:52, 12 Cze 2011    Temat postu:

Ja się bym nie zgodził z likwidacją liceów. Co by nie patrzeć to są w tej chwili najlepsze szkoły średnie (przynajmniej u nas w Toruniu) więc nie widzę sensu usuwać czegoś co jest dobre.

Poza tym zbyt wczesna specjalizacja nie jest dobra. Zgodzę się tu SPM'em, jeśli ktoś wie, że chce się specjalizować już w gimnazjum to może się wybrać do technikum lub zawodówki. Jeśli nie wie, nie można mu zabierać drogi rozwoju. Poza tym, też uważam, że od specjalizacji to są studia i szkoły podyplomowe, a nie szkoła średnia. U mnie w klasie o profilu matematycznym był gość, co po pół roku przeniósł się do klasy humanistycznej, inny po kolejnym pół roku do klasy językowej. A to było po 9 latach nauki, nie po 8 jak chcemy zmienić.


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
JohnyDoe




Dołączył: 23 Maj 2011
Posty: 347
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 3 razy
Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Gdynia / Niemcy

PostWysłany: Nie 21:27, 12 Cze 2011    Temat postu:

Zdaję sobie sprawę, ze przez kilka lat może być problem, ale w końcu wyszłoby nam to na dobre (znaczy, ludzie by się nauczyli, że więcej osiągną, szybciej podejmując decyzję). Zaznaczam - to był tylko zbiór pomysłów, które tu padły podczas mojej dyskusji z Aleksym, lista jest otwarta na propozycje, chętnie wysłucham alternatyw.

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
ShadowPrimeMinister




Dołączył: 13 Lut 2011
Posty: 424
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 2 razy
Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Toruń

PostWysłany: Pon 11:20, 13 Cze 2011    Temat postu:

Cytat:
znaczy, ludzie by się nauczyli, że więcej osiągną, szybciej podejmując decyzję


Jak to się mówi, 'co nagle to po diable'. Kto w wieku 15 lat myśli poważnie o tym, co będzie robił w życiu? Takie decyzje nie zawsze są właściwie, a po co utrudniać ludziom życie i wydłużać edukację w razie pomyłki.


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Aleksy




Dołączył: 09 Cze 2011
Posty: 1433
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/5

PostWysłany: Czw 15:32, 16 Cze 2011    Temat postu:

Cytat:
- zrobić "technika ogólne"
Nie widzę sensu.

Cytat:
Za. Ale co masz na myśli pisząc 'wybitnych'
Ludzie, którzy wygrywali olimpiady. Dla przykładu Olimpiada Wiedzy o Górnym Śląsku, której laureaci będą mogli sobie wybrać dowolny kierunek na uczelniach, które do projektu przystąpiły (Śląski, Opolski, Jagielloński).

Cytat:
Poza tym zbyt wczesna specjalizacja nie jest dobra. Zgodzę się tu SPM'em, jeśli ktoś wie, że chce się specjalizować już w gimnazjum to może się wybrać do technikum lub zawodówki. Jeśli nie wie, nie można mu zabierać drogi rozwoju. Poza tym, też uważam, że od specjalizacji to są studia i szkoły podyplomowe, a nie szkoła średnia.
Czyli jak zwykle mają oberwać ci najzdolniejsi w przedmiotach specjalistycznych... Zamiast już skupić się, np. w ramach przedmiotów historycznych na rozwoju w tym kierunku, poznawaniu szczegółów, pisaniu prac, trzeba dalej uczyć się ogólnie, wiedząc że i tak to na marne.

Cytat:
może isć do technikum [...] ogólnego, gdzie ma 2 lata nauki bez przedmiotów specjalizujacych
Bez sensu. jak ma się rozmyślić, skoro nie uczy się tych przedmiotów?

Cytat:
Kto w wieku 15 lat myśli poważnie o tym, co będzie robił w życiu?
Zdziwiłbyś się, ale trochę takich osób jest, które już wiedzą że będą szli na konkretne kierunki. Mamy im odbierać szanse?

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
ShadowPrimeMinister




Dołączył: 13 Lut 2011
Posty: 424
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 2 razy
Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Toruń

PostWysłany: Czw 16:25, 16 Cze 2011    Temat postu:

Aleksy, myślę, że tych najzdolniejszych, ukierunkowanych na sukces i tych, którzy chcą się kierunkować już najlepiej od kołyski jest zdecydowanie mniej niż tych, którzy w wieku 15 lat myślą tym, o której wyjść na boisko, niż czy lepiej zostać spawaczem, czy może 'technikiem historykiem'.

W Toruniu jest np. Gimnazjum i Liceum Akademickie, skupiające właśnie tych najwybitniejszych z całego regionu. I do takiej szkoły, według mnie, powinien iść ktoś ponadprzeciętny. Uważam, z całym szacunkiem, że wielką głupotą i błędem jest dopasowywanie całego systemu edukacji do garstki olimpijczyków i tych, którzy w wieku 15 lat mają określony cel kim chcą zostać. Jak już pisałem wcześniej, trochę więcej inicjatywy. Wiesz co będziesz robił? Rób coś w tym kierunku, ale po za szkołą. Nikt Ci tego nie broni a udowodnisz sobie, że naprawdę tego chcesz. Dotąd ludzie tak robili i nikt źle na tym nie wyszedł.
Po Gimnazjum o profilu informatycznym i technikum informatycznym poszedłem na filologię angielską. do tego, żeby to zrobić nie była mi potrzebna szkoła ukierunkowująca. W gimnazjum sam byłem olimpijczykiem, a już po I klasie technikum wiedziałem że informatyka jest dla mnie zbyt nudna i trzeba iść w kierunku angielskiego. Miałem inicjatywę i sam działałem i uważam, że jak taki leń jak ja potrafił, to dadzą też Ci zdeterminowani i najwybitniejsi.


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Aleksy




Dołączył: 09 Cze 2011
Posty: 1433
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/5

PostWysłany: Czw 17:08, 16 Cze 2011    Temat postu:

Owszem, tych super zdolnych jest mniej, ale nie można im odbierać możliwości parcia szybko do przodku. Pisałeś o rozwijaniu się poza szkołą, tyle że nie wykorzysta się w pełni potencjału. Od tego jest nauczyciel, żeby w tym właśnie pomóc, a ponadto inne zajęcia szkolne będą to utrudniać. Inaczej, gdy uczeń ma duży wybór przedmiotów w szkole specjalistycznej i decyduje się choćby na kilka kierunków nauczania w ramach tych przedmiotów, czyli odpada mu choćby przedmiot, którego na pewno nie będzie miał jako zawód w przyszłości. Ukierunkowanie wstępne w szkole średniej to dobre rozwiązanie, gdyż zbyt długie uczenia o wszystkim daje wynik nijaki. Obecnie mamy system ogólny i jakieś szerokie korzyści z tego mamy? To jedynie przeciąganie ile się da nauczania o wszystkim i niczym. Zamiast tego właśnie proponuję, by każdy wybrał sobie zakres przedmiotów, spośród których będzie coś w przyszłości robił, czyli może sobie wybrać np. geometrię, historię powszechną, demografię, chemię organiczną, lub same przedmioty związane np. z historią. Zgadza się też, że wielu uczniów nie wie co będą robić, ale nie wiedzą tego nawet dzień przed podaniem ostatecznym terminem wyboru przedmiotów maturalnych, a jakoś nie wpadamy na pomysł tworzenia studiów ogólnych.

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
ShadowPrimeMinister




Dołączył: 13 Lut 2011
Posty: 424
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 2 razy
Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Toruń

PostWysłany: Pią 0:11, 17 Cze 2011    Temat postu:

Chciałem zauważyć, że wiele krajów ma system ogólny i rozwijają się nieźle.
Zróbmy więc dla tych wybitnych takie ukierunkowujące szkoły. Po jednej na województwo, z internatem i tam niech się rozwijają ile wlezie.

Chociaż nie wyobrażam sobie tego. Co jeśli przez 3 lata nie będzie chętnych na rozwój w kierunku geometrii? Zamkniesz kierunek? Co jeśli będzie 15 chętnych na kierunek archeologia? Przez wakacje szkoła ma się dwoić i troić, żeby temu sprostać? Wszystkich nie zadowolisz...


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Aleksy




Dołączył: 09 Cze 2011
Posty: 1433
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/5

PostWysłany: Pią 13:28, 17 Cze 2011    Temat postu:

1. Wiele krajów się rozwijało i rozwija dobrze dzięki niewolniczej pracy, co nie jest argumentem za wprowadzeniem tego u nas. Celem każdego państwa winno być wytworzenie w drodze systemu edukacyjnego maksimum specjalistów, którzy potem będą to państwo rozwijać lub w inny sposób działać na jego korzyść, np. wykwalifikowani robotnicy, naukowcy, badacze.

2. A co się stanie jak nie będzie chętnych na studia polonistyczne? To samo. Nie ma to na celu wszystkich zadowolić, lecz w pełni wykorzystać potencjał i wytworzyć warstwy bardzo konkretnych specjalistów.


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
ShadowPrimeMinister




Dołączył: 13 Lut 2011
Posty: 424
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 2 razy
Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Toruń

PostWysłany: Pią 15:03, 17 Cze 2011    Temat postu:

Zróbmy więc dla tych wybitnych takie ukierunkowujące szkoły. Po jednej na województwo, z internatem i tam niech się rozwijają ile wlezie.

Takie jest moje zdanie i tyle.


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Aleksy




Dołączył: 09 Cze 2011
Posty: 1433
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/5

PostWysłany: Pią 18:53, 17 Cze 2011    Temat postu:

Jedna na województwo? I do tego oczywiście kierunek studiów - "ogólny". W końcu nie każdy 19-latek jest w stanie sobie wybrać już przyszłość. Od tego by wyszukać sobie względny kierunek dalszej edukacji powinna być 8-letnia szkoła podstawowa. Tam już uczeń sobie uświadamia, że np. historia, wos, geografia mus pasują, ale już biologia czy fizyka nie. I taka osoba idąc do liceum wybrałby sobie przedmioty właśnie z tych kierunków, w których chce się realizować, a jeżeli nie wie co będzie robić to z tych kierunków, które są najbardziej realne, czyli taki odrzuciłby przedmioty z grupy A na rzecz przedmiotów z grupy B. Nie czarujmy się, nawet gdy uczeń nie wie co chce robić, to wie co mu nie wychodzi. Jeden wie, że mu wychodzi fizyka, a polski nie, drugi że polski tak, fizyka nie. Tutaj wychodzisz z błędnego założenia, że takiego systemu chce tylko garstka uczniów, którzy się zdecydowali do chcą, a tak na prawdę to chcą tego też osoby, które nie wiedzą co chcą robić, ale wiedzą, że na pewno nie będzie to język polski. Nie możemy tracić lat na nauczanie ogólne, które się mniej przydaje niż konkretne. Niech uczniowie zajmują się konkretami, a nie kontynuacją zasady, że trzeba po prostu wykuć i zapomnieć przedmioty, w których jest się kiepskim.

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
ShadowPrimeMinister




Dołączył: 13 Lut 2011
Posty: 424
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 2 razy
Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Toruń

PostWysłany: Pią 22:31, 17 Cze 2011    Temat postu:

Cytat:
Jedna na województwo?

A ilu masz takich wybitnych i olimpijczyków w województwie? 1000? Da się to umieścić w jednej dużej szkole. A w szkole mogą być porobione kierunki, nie trzeba zaraz budować 300 szkół dla 300 kierunków.

Cytat:
Tutaj wychodzisz z błędnego założenia, że takiego systemu chce tylko garstka uczniów, którzy się zdecydowali do chcą, a tak na prawdę to chcą tego też osoby, które nie wiedzą co chcą robić, ale wiedzą, że na pewno nie będzie to język polski. Nie możemy tracić lat na nauczanie ogólne, które się mniej przydaje niż konkretne. Niech uczniowie zajmują się konkretami, a nie kontynuacją zasady, że trzeba po prostu wykuć i zapomnieć przedmioty, w których jest się kiepskim.


Nigdy nie wiedzą kiedy przyda im się ten język polski. Na moim przykładzie. Nigdy nie myślałem, że przyda mi się matma czy fizyka. A mój psor od Gramatyki Opisowej tłumaczy nam przedmiot posługując się terminologią i odniesieniami do fizyki i matmy i według mnie świetnie mu to wychodzi. Nie zgodzę się z tym, że wykształcenie ogólne przydaje się mniej niż konkretne. Przydaje się bardzo, tylko trzeba umieć z niego korzystać.


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Aleksy




Dołączył: 09 Cze 2011
Posty: 1433
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/5

PostWysłany: Pią 23:35, 17 Cze 2011    Temat postu:

1, Czyli wg ciebie tylko osoby, które wygrywają olimpiady są zwolennikami takich rozwiązań i na nich skorzystają? No bej jaj.. Większość takich nie chodzi na olimpiady, tylko po prostu chce się realizować w ramach konkretnych specjalizacji.

2. Owszem wiedzą. Jak sam wiesz są ludzie, którzy język polskiego czy fizyki nie łapią w ogóle, tak więc nawet gdyby się nauczyciel pochlastał to nic im to nie da nic. To są zwyczajne predyspozycje człowieka, że z danej dziedziny jest cienki i nadrabia to inną. Mój system eliminuje te, z których jest cienki na rzecz tych drugich, co daje możliwość rozwijania się w tym kierunku. Nie wiem czy ja tu trafiłem na jakieś forum geniuszy, ale w normalnych warunkach uczeń niewiele zapamięta z tych przedmiotów, w których jest cienki, za to dużo zapamięta z tych drugich, tak więc bardziej opłaca się upchać trochę tego w 8-letniej szkole średniej. W szkole średniej dać już sprawę konkretnie, tj. poprzez wybór przedmiotów, co będzie rozwinięciem reformy, która obejmie licea za... 2 lata.


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
ShadowPrimeMinister




Dołączył: 13 Lut 2011
Posty: 424
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 2 razy
Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Toruń

PostWysłany: Sob 10:14, 18 Cze 2011    Temat postu:

Cytat:
tak więc bardziej opłaca się upchać trochę tego w 8-letniej szkole średniej


To jest błąd, czy poważnie mówisz o edukacji w szkole średniej do 24 roku życia?

Ty nie wiesz skąd wiem, że ludzie nie chcą się kierunkować od najmłodszych a ja nie wiem, skąd u Ciebie pewność, że chcą. To że Ty byś chciał nie znaczy, że każdy by chciał. Czy mamy tępy naród? Nie, a od końca wojny system edukacji niewiele się zmienił w ogólnym zarysie. A skoro coś spełnia swoją rolę po co to zmieniać?
Byłbym w stanie się zgodzić na wybieranie przedmiotów w szkole średniej, pod warunkiem, że matma, polski i wybrany język byłyby pakietem domyślnym, do którego dobierało by się to, co cię interesuje i byłyby to przedmioty normalne, a nie wiedza o geometrii np, bo nie widzę sensu uczenia kogoś, rozbitego na części pierwsze materiału przez 3 lata. Od szczegółowej nauki są studia.


Nie, nie myślę, że Twoje rozwiązanie zainteresowałoby tylko najzdolniejszych. Ale jak ktoś nie opanował w odpowiednim stopniu materiału ogólnego, to niech się zajmie nim, a później niech się kierunkuje. Jak mu będzie zależało, żeby się kierunkować, to będzie się lepiej uczył, jak nie, przykro mi. Nie możemy dawać ludziom wszystkiego na tacy. Już zniesienie egzaminów na studia było wystarczająco kretyńskim posunięciem, które sprawiło, że za 10 lat co druga osoba będzie magistrem. Jak chcesz coś osiągnąć to się staraj, a nie licz na ułatwienia. Jak nauczymy ludzi, że zawsze mają łatwo, to zrobimy sobie naród kompletnie niezaradnych ludzi.


Post został pochwalony 0 razy

Ostatnio zmieniony przez ShadowPrimeMinister dnia Sob 10:19, 18 Cze 2011, w całości zmieniany 1 raz
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Aleksy




Dołączył: 09 Cze 2011
Posty: 1433
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/5

PostWysłany: Sob 11:40, 18 Cze 2011    Temat postu:

Cytat:
To jest błąd, czy poważnie mówisz o edukacji w szkole średniej do 24 roku życia?
Sory... miało być "8-letnia szkoła podstawowa"...

Cytat:
Ty nie wiesz skąd wiem, że ludzie nie chcą się kierunkować od najmłodszych a ja nie wiem, skąd u Ciebie pewność, że chcą.
Ja wiem od ludzi, z którymi żyję.
To nie są żadne grupy geniuszy, którzy świata poza jedną wąziutką dziedziną nie widzą; to normalni ludzie, którzy nawet nie wiedzą na jakie pójdą studia, ani co będą tak na prawdę w życiu robić, ale widzą który kierunek edukacji jest im bliższy a który nie. Ty piszesz jakby to było sztywne zamknięcie się w danej dziedzinie, a przecież uczeń nie musiałby wybierać na zasadzie - jak historia to powszechna, Polski i regionu, lecz mógłby wziąć historię Polski i chemię organiczną. Zgadzam się, ze ludzie nie wiedzą co będą robić, bo nie wiedzą tego nawet na dzień przed ostatecznym terminem wyboru przedmiotów maturalnych, jednakże widzą że ich kierunkiem np. będzie coś z nauk przyrodniczych a nie np. polonistyka, prawo, czy historia. Rzecz w tym by ten uczeń mógł zacząć już podążać do swojego kierunku. Niech się w podstawówce uczniowie uczą wszystkiego i jak przejdą to znaczy, że materiał opanowali i mogą dalej iść do konkretów.

Cytat:
Byłbym w stanie się zgodzić na wybieranie przedmiotów w szkole średniej, pod warunkiem, że matma, polski i wybrany język byłyby pakietem domyślnym, do którego dobierało by się to, co cię interesuje i byłyby to przedmioty normalne
Taki system będzie za 2 lata.

Cytat:
a nie wiedza o geometrii np, bo nie widzę sensu uczenia kogoś, rozbitego na części pierwsze materiału przez 3 lata. Od szczegółowej nauki są studia.
1) A czemu nie geometria? To najbardziej podstawowy dział matmy i można pozwolić uczniom, żeby sobie wybrali ten zamiast, np. algebry.
2) 4 lata.
3) Owszem studia są od konkretów, ale chyba nie widzi ci się, że z liceum uda się zrobić coś na wzór studiów. To, że będzie konkretyzacja nie znaczy, ze zrówna się to ze studiami, bo co jak co, ale nauka wiedzy o prawie to trochę za mało do porównania ze studiami prawniczymi, które zresztą i tak się potem dzielą na prawo karne, konstytucyjne, samorządowe, międzynarodowe, etc, więc trochę trudno to porównywać.

Cytat:
Ale jak ktoś nie opanował w odpowiednim stopniu materiału ogólnego, to niech się zajmie nim, a później niech się kierunkuje.
Z reguły, jak się nie opanuje materiału to się ma ocenę niedostateczną. Dlatego chcę ten materiał podstawowy upchać w podstawówce, żeby w szkole średniej uczeń nie miał juz tego i mógł skupić się na tym co wybrał i np. jak wybrał historię regionu to by pisał prace na tematy regionalne, np. o losie społeczności śląskiej po II wś, o powstańcach warszawskich, czy o książętach pomorskich.

Cytat:
Już zniesienie egzaminów na studia było wystarczająco kretyńskim posunięciem
Recht, powinny być z powrotem.

Cytat:
Jak nauczymy ludzi, że zawsze mają łatwo, to zrobimy sobie naród kompletnie niezaradnych ludzi.
Że niby konkretna nauka to będzie takie nauczanie na zasadzie 2+2, czy kiedy była bitwa pod Grunwaldem? No bez przesady. Konkretna to znaczy z konkretniejszej dziedziny, ale nauka MA BYĆ TRUDNA, bo inaczej specjalistów nie wyrobimy.

Post został pochwalony 0 razy

Ostatnio zmieniony przez Aleksy dnia Sob 11:46, 18 Cze 2011, w całości zmieniany 2 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Wyświetl posty z ostatnich:   
Napisz nowy temat   Odpowiedz do tematu    Forum www.kijwoko.fora.pl Strona Główna -> Własne pomysły Wszystkie czasy w strefie EET (Europa)
Idź do strony Poprzedni  1, 2, 3, 4, 5, 6  Następny
Strona 5 z 6

 
Skocz do:  
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach

fora.pl - załóż własne forum dyskusyjne za darmo
Powered by phpBB © 2001, 2005 phpBB Group
Regulamin