|
www.kijwoko.fora.pl M³ot na z³odziei
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz nastêpny temat |
Autor |
Wiadomo¶æ |
Thorvoy
Administrator
Do³±czy³: 30 Sty 2011
Posty: 1845
Przeczyta³: 0 tematów
Ostrze¿eñ: 0/5
|
Wys³any: Pi± 19:11, 12 Sie 2011 Temat postu: Zbrodnia na rowerach z zasilaniem i szerokich "peda³owc |
|
|
Po ostatnich poprawkach do Prawa o Ruchu Drogowym jestem po prostu zniesmaczony.
Dawno, dawno temu zainteresowa³em siê velomobilami. Dla niewtajemniczonych- s± to zabudowane, bardzo szybkie rowery poziome, nierzadko z zainstalowanym silniczkiem wspomagaj±cym napêd. Od kilku lat planujê skonstruowaæ kilka egzemplarzy, chocia¿ niestety wci±¿ nie bardzo mam po temu okazjê. Niedawno wróci³em do pomys³u i... dupa blada.
1. Do niedawna rower, ¿eby zostaæ rowerem, musia³ mieæ nie wiêcej jak 4 metry d³ugo¶ci. Dzisiaj musi mieæ te¿ nie wiêcej jak 90 cm szeroko¶ci. Moje konstrukcje mia³y zaplanowane 120-130 cm szeroko¶ci, podobnie zreszt± jak rekreacyjne kilkuosobowe (zwykle 2,3,4-osobowe) czteroko³owe rowery z fotelikami oferowane najczê¶ciej w o¶rodkach wypoczynkowych, wynajmowane za kilka z³otych za godzinê. Wychodzi na to, ¿e awangardowi konstruktorzy dostali po ty³ku i nie mog± waln±æ sobie kierownicy d³u¿szej ni¿ 90 cm. Co prawda rozwi±zanie takie jest zgo³a niepraktyczne, ale bez przesady. Poza tym ustawodawca wyra¼nie nie zdaje sobie sprawy z istnienia velomobili, których konstrukcja i przeznaczenie niekiedy wymusza wiêksz± szeroko¶æ. Pytanie te¿: co ze wspomnianymi "peda³owcami"? Nie mierzy³em ich nigdy, ale wydaje mi siê, ¿e niektóre mia³y spokojnie metr szeroko¶ci. Nikomu nie wadzi³y, nikt od nich nie umar³, dzi¶ s± nielegalne w ruchu publicznym.
2. Silnik elektryczny jest jedynym mo¿liwym wspomaganiem rowerowego napêdu. Ze spalinowym mamy motorower, ze spalinowym i wszystkimi innymi- motocykl lub pojazd samochodowy.
Mamy wiêc silnik elektryczny- jedyn± s³uszn± opcjê w rowerze. No i ustawodawca wymy¶li³ sobie, ¿eby silnik redukowa³ moc ze wzrostem prêdko¶ci tak, by wynosi³a ona zero przy 20 km/h. Powy¿ej tej warto¶ci- zero wspomagania. Dopuszczalne napiêcie dla zasilania- 48V. ¦miech na sali. S± to parametry, które sprawiaj±, ¿e od razu chce siê zapomnieæ o jakimkolwiek wspomaganiu. O ile nie jestem ekspertem w sprawach bezpieczeñstwa, wiêc nie bêdê w tej chwili bardzo polemizowa³ na temat dopuszczalnych napiêæ (aczkolwiek kto¶ wykaza³, ¿e przy je¼dzie pod górkê dla sensownego napêdzania napiêcie powinno osi±gn±æ nawet 500V), o tyle mogê zaj±æ siê prêdko¶ci±.
20 km/h? Wolne ¿arty! Znacznie szybciej je¿d¿ê po mie¶cie bez ¿adnego cholernego wspomagania. Jaka by³a intencja ustawodawcy? Dopieprzyæ rowerzy¶cie, który nie chce siê przemêczyæ? Bo przecie¿ na pewno nie chodzi o bezpieczeñstwo, zw³aszcza kiedy bez prawa jazdy mo¿na wsi±¶æ na motorower poruszaj±cy siê legalnie do 45 km/h. Gdzie tu jakakolwiek logika?
Mamy tu buble prawne, które chyba spokojnie mo¿na przekazaæ imæ Palikotowi, ¿eby, jako osoba nieporównywalnie bardziej medialna od nas, nieco je nag³o¶ni³. Kto¶ jest za?
Dla mnie ZBRODNIA.
Post zosta³ pochwalony 0 razy
Ostatnio zmieniony przez Thorvoy dnia Pi± 19:12, 12 Sie 2011, w ca³o¶ci zmieniany 1 raz
|
|
Powrót do góry |
|
|
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz nastêpny temat |
Autor |
Wiadomo¶æ |
Aleksy
Do³±czy³: 09 Cze 2011
Posty: 1433
Przeczyta³: 0 tematów
Ostrze¿eñ: 0/5
|
Wys³any: Sob 0:42, 13 Sie 2011 Temat postu: |
|
|
Nie ma co siê rozpisywaæ. Jest to kolejna sprawa, kiedy ustawodawca przekroczy³a granicê potrzeb. DO cholery ustawy niech reguluj± tylko to co jest rzeczywi¶cie konieczne, a nie wszystko co siê. Za nied³ugo bêdzie ustawa o cz³owieku i ka¿dy kto nie spe³nia norm "cz³owieka" bêdzie traktowany jak zwierzê.
Post zosta³ pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz nastêpny temat |
Autor |
Wiadomo¶æ |
pawel91BDG
Do³±czy³: 21 Maj 2011
Posty: 472
Przeczyta³: 0 tematów
Ostrze¿eñ: 0/5 Sk±d: Bydgoszcz
|
Wys³any: Pon 13:26, 15 Sie 2011 Temat postu: |
|
|
Cholera, widzê, ¿e rz±d znowu zabra³ siê nie za to, za co powinien. Z nag³o¶nieniem sprawy przez Palikota jest dobrym pomys³em. Rowerzy¶ci to liczna grupa i my¶lê, ¿e ³atwo bêdzie mu uzyskaæ poklask.
Co do velomobili to s± faktycznie ca³kiem fajne zabawki a i je¶li chcia³ by¶ jaki¶ konstruowaæ, to dobrze przemy¶l dobrze projekt ramy. Polecam aluminium i w³ókna wêglowe ale na ich obróbce trzeba siê znaæ ;/ choæ ich wytrzyma³o¶æ wzglêdem ciê¿aru przebija tylko Tytan.
Post zosta³ pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz nastêpny temat |
Autor |
Wiadomo¶æ |
Thorvoy
Administrator
Do³±czy³: 30 Sty 2011
Posty: 1845
Przeczyta³: 0 tematów
Ostrze¿eñ: 0/5
|
Wys³any: Pon 17:10, 15 Sie 2011 Temat postu: |
|
|
Od kilku lat pragnê zbudowaæ kilka typów velo, ale nie mia³em mo¿liwo¶ci technicznych. Byæ mo¿e zmieni siê to w najbli¿szych miesi±cach. Chcia³bym kiedy¶ nieco je rozpowszechniæ w Polsce.
Post zosta³ pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz nastêpny temat |
Autor |
Wiadomo¶æ |
jedenras
Do³±czy³: 19 Mar 2011
Posty: 403
Przeczyta³: 0 tematów
Ostrze¿eñ: 0/5
|
Wys³any: Pon 12:01, 29 Sie 2011 Temat postu: |
|
|
Ja dodam do tematu zmiany w ruchu rowerów te¿ s± bez sensu . Kto¶, jaki¶ maniak rowerowy , wymusi³ na ustawodawcy zmiany w przepisach .
Ciekaw jestem po cholerê wprowadzono zezwolenie na jazdê 2 rowerów obok siebie ? Ani to nie zmniejsza zagro¿enia na drodze, a raczej zwiêksza. Ani to praktyczne, nie ma u nas jeszcze korków rowerowych. Wiêc nie wiem po co to , chyba tylko po to by siê przypodobaæ Tym tysi±com cyklistów przed wyborami.
Post zosta³ pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz nastêpny temat |
Autor |
Wiadomo¶æ |
pawel91BDG
Do³±czy³: 21 Maj 2011
Posty: 472
Przeczyta³: 0 tematów
Ostrze¿eñ: 0/5 Sk±d: Bydgoszcz
|
Wys³any: Nie 23:49, 16 Pa¼ 2011 Temat postu: |
|
|
Mnie dra¿ni jedno. Tranzytówka, w szczycie, korek p³yn±cy i jeszcze do tego rowerzy¶ci na pasie, gdzie po drugiej stronie drogi jest ¶cie¿ka rowerowa. Dlaczego policja nie daje choæby g³upich upomnieñ. Uniknê³o by siê przynajmniej sytuacji przeciskania miêdzy autobusem a rowerzyst±. Taka sama sytuacja z pojazdami wolnobie¿nymi, jest znak zakazu od 6-8 i od 14-16 zakaz, a tu jedzie ci ci±gnik, koñ czy cholera wie jakie inne ustrojstwo i tworzy korek. To powinno byæ gonione!
Post zosta³ pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
|
|
Nie mo¿esz pisaæ nowych tematów Nie mo¿esz odpowiadaæ w tematach Nie mo¿esz zmieniaæ swoich postów Nie mo¿esz usuwaæ swoich postów Nie mo¿esz g³osowaæ w ankietach
|
fora.pl - za³ó¿ w³asne forum dyskusyjne za darmo
Powered by phpBB © 2001, 2005 phpBB Group
|